საწრეო
მუშაობა 2019-2020
წრის დასახელება:
”გრძელი
სიტყვა მოკლედ ითქმის...“
სკოლა: სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის
სოფელ ნაბაკევის საჯარო სკოლა.
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი: შორენა თადუმაძე.
კლასი: მე-6, მე-7
სასწავლო წელი: 2019-2020 სასწავლო
წელი ( I სემესტრი, კვირაში
1 საათი).
საწრეო მუშაობის მიზანი:
საწრეო
მუშაობის მიზანია აქტიური ლექსიკური მარაგის შევსება სხვადასხვა აქტიური ერთეულებით
აფორიზმების, ანდაზების, სინონიმების. ანტონიმების. ხატოვანი სიტყვა-თქმების, მხატვრული
გამონათქვამების შესწავლა-ანალიზი, შეძლონ პერიფრაზირება. საკუთარი განცდების, შთაბეჭდილებების
გადმოსაცემად აირჩიონ მათთვის სასურველი მხატვრული ფორმა და გამოიყენონ მოცემულ კულტურულ
გარემოში, ასევე ამა თუ იმ თემის, პრეზენტაციის, დისკუსიის-კამათის დროს და კონკრეტულ
საკითხთან დაკავშირებით აზრის გამოთქმისას.
მოკლე აღწერა: წრის მუშაობისას მოსწავლეები
გაეცნობიან ქართველი და მსოფლიო კლასიკოსების ფრაზეოლოგიას, უფრო გაანალიზებენ : სინონიმებს,
ანტონიმებს, არქაიზმებს, ნეოლოგიზმებს, ხატოვან სიტყვა-თქმებს და მათი გამოყენების
სტრატეგიებს. ჩაერთვებიან სხვადასხვა აქტივობებში: მოძიება; კითხვა პასუხი, პერიფრაზირება,
ანალიზი, ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობა.
საჭირო რესურსები:
თ. სახოკიას,, ხატოვანი თქმების ლექსიკონი“
შ. რუსთაველის აფორიზმები., ანდაზები, სინონიმები, ანტონიმები, ომონიმები, არქაიზმები, ნეოლოგიზმები.
წრის დასახელება: ”გრძელი სიტყვა მოკლედ ითქმის...“
სკოლა: სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაბაკევის საჯარო
სკოლა.
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი: შორენა თადუმაძე.
კლასი: მე-6, მე-7
სასწავლო წელი: 2019-2020 სასწავლო წელი ( I სემესტრი,
კვირაში 1 საათი).
საწრეო მუშაობის მიზანი: საწრეო მუშაობის მიზანია აქტიური ლექსიკური მარაგის
შევსება სხვადასხვა აქტიური ერთეულებით აფორიზმების,
ანდაზების, სინონიმების. ანტონიმების. ხატოვანი სიტყვა-თქმების, მხატვრული გამონათქვამების
შესწავლა-ანალიზი, შეძლონ პერიფრაზირება. საკუთარი განცდების, შთაბეჭდილებების გადმოსაცემად
აირჩიონ მათთვის სასურველი მხატვრული ფორმა და გამოიყენონ მოცემულ კულტურულ გარემოში,
ასევე ამა თუ იმ თემის, პრეზენტაციის, დისკუსიის-კამათის დროს და კონკრეტულ საკითხთან
დაკავშირებით აზრის გამოთქმისას.
მოკლე აღწერა: წრის მუშაობისას მოსწავლეები გაეცნობიან ქართველი და
მსოფლიო კლასიკოსების ფრაზეოლოგიას, უფრო გაანალიზებენ : სინონიმებს, ანტონიმებს, არქაიზმებს,
ნეოლოგიზმებს, ხატოვან სიტყვა-თქმებს და მათი გამოყენების სტრატეგიებს. ჩაერთვებიან
სხვადასხვა აქტივობებში: მოძიება; კითხვა პასუხი, პერიფრაზირება, ანალიზი, ინდივიდუალური
და ჯგუფური მუშაობა.
საჭირო რესურსები: თ.
სახოკიას,, ხატოვანი თქმების ლექსიკონი“ შ. რუსთაველის აფორიზმები., ანდაზები, სინონიმები,
ანტონიმები, ომონიმები,
არქაიზმები, ნეოლოგიზმები.
N
|
საწრეო მუშაობის პროგრამა
|
მოკლე აღწერა
|
შეხვედრის თარიღი
|
1
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა, პროგრამის გაცნობა.
|
მოსწავლეებს გავაცნობ საწრეო მუშაობის მიზანს და შინაარსს.
|
25.09
|
2
|
ხატოვანი სიტყვა-თქმანი
|
გაეცნობიან ხატოვან სიტყვა-თქმებს და ისაუბრებენ მათ მნიშვნელობებზე. გაეცნობიან რამდენიმე
ფრაზეოლოგიზმის წარმოების ისტორიას.
|
2.10
|
3
|
ხატოვანი სიტყვა-თქმანი
|
გაეცნობიან და ჩაწვდებიან რამდენიმე ხატოვანი გამონათქვამის
დედააზრს.
|
9.10
|
4
|
შ. რუსთაველის
აფორიზმები
|
გაეცნობიან აფორიზმებს, გააკეთებენ მათ პერიფრაზირებას
და გამოთქვამენ საკუთარ ვარაუდებს მათი შინაარსიდან გამომდინარე.
|
16.10
|
5
|
ანდაზები
|
გაეცნობიან და გაანალიზებენ რამდენიმე ანდაზას , გამთქვამენ საკუთარ მოსაზრებას, თუ რა
არის ნაგულისხმები ამ ანდაზების მიღმა.
|
23.10
|
6
|
ანდაზები
|
მივაწოდებ
რამდენიმე ანდაზას და ისინი შეძლებენ თითოეული ანდაზის გავრცობას სიუჟეტის მიხედვით.
|
30.10
|
7
|
სინონიმები
|
გაეცნობიან სინონიმების ლექსიკონს და ისაუბრებენ რამდენიმე
სინონიმის მნიშვნელობაზე ,მის წარმომავლობაზე.
შეადგენენ მცირე მოცულობის ტექსტებს სინონიმების გამოყენებით
|
6.11
|
8
|
ანტონიმები
|
გაეცნობიან ანტონიმების ლექსიკონს და ისაუბრებენ კონკრეტული
ანტონიმის მნიშვნელობაზე.
|
13.11
|
9
|
ომონიმები
|
გაეცნობიან ომონიმების ლექსიკონს და ისაუბრებენ მატ
მნიშვნელობაზე შეადგენენ წინადადებებს ომონიმების გამოყენებით.
|
20.11
|
10
|
შემაჯამებელი შეხვედრა
|
შეაჯამონ სემესტრის განმავლობაში მიღებულ ინფორმაციას და მოსწავლეები გამოთქვამენ საკუთარ მოსაზრებებს.
| 27.11 |
No comments:
Post a Comment