Tuesday, September 24, 2019

საწრეო მუშაობა ქართულ ენასა და ლიტერატურაში






საწრეო მუშაობა 2019-2020
წრის დასახელება: ”გრძელი სიტყვა მოკლედ ითქმის...“
სკოლა: სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაბაკევის საჯარო სკოლა.
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი: შორენა თადუმაძე.
კლასი: მე-6, მე-7
სასწავლო წელი: 2019-2020 სასწავლო წელი ( I სემესტრი, კვირაში 1 საათი).
საწრეო მუშაობის მიზანი: საწრეო მუშაობის მიზანია აქტიური ლექსიკური მარაგის შევსება სხვადასხვა აქტიური ერთეულებით  აფორიზმების, ანდაზების, სინონიმების. ანტონიმების. ხატოვანი სიტყვა-თქმების, მხატვრული გამონათქვამების შესწავლა-ანალიზი, შეძლონ პერიფრაზირება. საკუთარი განცდების, შთაბეჭდილებების გადმოსაცემად აირჩიონ მათთვის სასურველი მხატვრული ფორმა და გამოიყენონ მოცემულ კულტურულ გარემოში, ასევე ამა თუ იმ თემის, პრეზენტაციის, დისკუსიის-კამათის დროს და კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით აზრის გამოთქმისას. 

მოკლე აღწერა: წრის მუშაობისას მოსწავლეები გაეცნობიან ქართველი და მსოფლიო კლასიკოსების ფრაზეოლოგიას, უფრო გაანალიზებენ : სინონიმებს, ანტონიმებს, არქაიზმებს, ნეოლოგიზმებს, ხატოვან სიტყვა-თქმებს და მათი გამოყენების სტრატეგიებს. ჩაერთვებიან სხვადასხვა აქტივობებში: მოძიება; კითხვა პასუხი, პერიფრაზირება, ანალიზი, ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობა.


საჭირო რესურსები:  თ. სახოკიას,, ხატოვანი თქმების ლექსიკონი“ შ. რუსთაველის აფორიზმები., ანდაზები, სინონიმები, ანტონიმები,  ომონიმები, არქაიზმები, ნეოლოგიზმები.


წრის დასახელება: ”გრძელი სიტყვა მოკლედ ითქმის...“
სკოლა: სსიპ სამტრედიის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაბაკევის საჯარო სკოლა.
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი: შორენა თადუმაძე.
კლასი: მე-6, მე-7
სასწავლო წელი: 2019-2020 სასწავლო წელი ( I სემესტრი, კვირაში 1 საათი).
საწრეო მუშაობის მიზანი: საწრეო მუშაობის მიზანია აქტიური ლექსიკური მარაგის შევსება სხვადასხვა აქტიური ერთეულებით  აფორიზმების, ანდაზების, სინონიმების. ანტონიმების. ხატოვანი სიტყვა-თქმების, მხატვრული გამონათქვამების შესწავლა-ანალიზი, შეძლონ პერიფრაზირება. საკუთარი განცდების, შთაბეჭდილებების გადმოსაცემად აირჩიონ მათთვის სასურველი მხატვრული ფორმა და გამოიყენონ მოცემულ კულტურულ გარემოში, ასევე ამა თუ იმ თემის, პრეზენტაციის, დისკუსიის-კამათის დროს და კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით აზრის გამოთქმისას. 

მოკლე აღწერა: წრის მუშაობისას მოსწავლეები გაეცნობიან ქართველი და მსოფლიო კლასიკოსების ფრაზეოლოგიას, უფრო გაანალიზებენ : სინონიმებს, ანტონიმებს, არქაიზმებს, ნეოლოგიზმებს, ხატოვან სიტყვა-თქმებს და მათი გამოყენების სტრატეგიებს. ჩაერთვებიან სხვადასხვა აქტივობებში: მოძიება; კითხვა პასუხი, პერიფრაზირება, ანალიზი, ინდივიდუალური და ჯგუფური მუშაობა.


საჭირო რესურსები:  თ. სახოკიას,, ხატოვანი თქმების ლექსიკონი“ შ. რუსთაველის აფორიზმები., ანდაზები, სინონიმები, ანტონიმები,  ომონიმები, არქაიზმები, ნეოლოგიზმები.




N

საწრეო მუშაობის პროგრამა
მოკლე აღწერა
შეხვედრის თარიღი
1

საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა, პროგრამის გაცნობა.
მოსწავლეებს გავაცნობ საწრეო მუშაობის მიზანს და შინაარსს.

25.09
2

ხატოვანი სიტყვა-თქმანი
გაეცნობიან ხატოვან სიტყვა-თქმებს და  ისაუბრებენ მათ მნიშვნელობებზე. გაეცნობიან რამდენიმე ფრაზეოლოგიზმის წარმოების ისტორიას.

2.10
3

ხატოვანი სიტყვა-თქმანი
გაეცნობიან და ჩაწვდებიან რამდენიმე ხატოვანი გამონათქვამის დედააზრს.

9.10
4
 შ. რუსთაველის აფორიზმები
გაეცნობიან აფორიზმებს, გააკეთებენ მათ პერიფრაზირებას და გამოთქვამენ საკუთარ ვარაუდებს მათი შინაარსიდან გამომდინარე.

16.10
5
ანდაზები
გაეცნობიან და გაანალიზებენ რამდენიმე  ანდაზას , გამთქვამენ საკუთარ მოსაზრებას, თუ რა არის ნაგულისხმები ამ ანდაზების მიღმა.

23.10
6
ანდაზები
 მივაწოდებ რამდენიმე ანდაზას და ისინი შეძლებენ თითოეული ანდაზის გავრცობას სიუჟეტის მიხედვით.

30.10
7

სინონიმები
გაეცნობიან სინონიმების ლექსიკონს და ისაუბრებენ რამდენიმე  სინონიმის მნიშვნელობაზე ,მის წარმომავლობაზე. შეადგენენ მცირე მოცულობის ტექსტებს სინონიმების გამოყენებით

6.11
8

ანტონიმები
გაეცნობიან ანტონიმების ლექსიკონს და ისაუბრებენ კონკრეტული ანტონიმის მნიშვნელობაზე.

13.11
9

ომონიმები
გაეცნობიან ომონიმების ლექსიკონს და ისაუბრებენ მატ მნიშვნელობაზე შეადგენენ წინადადებებს ომონიმების გამოყენებით.

20.11
10

შემაჯამებელი შეხვედრა
შეაჯამონ სემესტრის განმავლობაში მიღებულ ინფორმაციას და მოსწავლეები გამოთქვამენ საკუთარ მოსაზრებებს.


27.11

No comments:

Post a Comment